CIELO NARANJA
ORANGE SKY
CIELO NARANJA es una obra que gira en torno a la delicada temática de la violencia de género, y en ella subyace la pérdida de identidad, y de la propia vida, a causa de la explotación, la trata o el tráfico de mujeres en sociedades autodenominadas avanzadas.
La estructura de la pieza responde a un paisaje de cuadros diferentes en los que se exploran a su vez distintas texturas y formas dialogales, todas ellas inmersas en un premeditado lirismo.
Desde su obstinada incompletud, CIELO NARANJA se abre al subtexto y a la oquedad, a un “dejar hablar” antes que a la exposición didáctica, con personajes que huyen de la simplicidad y que despliegan expectativas que sólo el espectador podrá cerrar.
Es el espectador, en consecuencia, el responsable último de su interpretación, y hacia él se dirige la mirada política que en el texto se adivina.
Orange Sky explores the delicate subject of gender-based violence and, beneath this, the loss of identity, and of life itself, through the exploitation, abuse and traffic of women in self-styled ‘advanced’ societies. The structure of the play is a landscape of different tableaux in which various forms and textures of dialogue are explored, each one immersed in deliberate lyricism. Stubbornly incomplete, Orange Sky opens itself up to subtext and hollowing-out, to giving voice, rather than to didactic exposition, with characters escaping simplicity and revealing expectations that only the audience can meet. Thus, the political gaze lying in the text is turned towards the audience, and it is the audience who are ultimately responsible for the interpretation of the play.
Orange Sky explores the delicate subject of gender-based violence and, beneath this, the loss of identity, and of life itself, through the exploitation, abuse and traffic of women in self-styled ‘advanced’ societies. The structure of the play is a landscape of different tableaux in which various forms and textures of dialogue are explored, each one immersed in deliberate lyricism. Stubbornly incomplete, Orange Sky opens itself up to subtext and hollowing-out, to giving voice, rather than to didactic exposition, with characters escaping simplicity and revealing expectations that only the audience can meet. Thus, the political gaze lying in the text is turned towards the audience, and it is the audience who are ultimately responsible for the interpretation of the play.
EspañolSpanish | |
DramaDrama | |
3 | |
1 | |
3 | |
60 - 90 min. | |
ContemporáneaContemporary | |
2013 | |
7 de octubre de 2014 | |
Teatro Tadron de Buenos Aires | |
Autoría: Julio Fernández Peláez Actúan: Carlos Cano, Elizabeth Ekian, Florencia Fangi Boggia, Anabel Ferreyra, Osvaldo Peluffo Diseño de maquillaje: Pablo Ezequiel Graziano Diseño de vestuario: Pablo Ezequiel Graziano Diseño de escenografía: Pablo Ezequiel Graziano Fotografía: Tato Borounián Diseño gráfico: Pablo González Producción ejecutiva: Herminia Jensezian, Pablo Mascareño Puesta en escena: Jorge Ducca Dirección: Jorge Ducca | |
2014 | |
Dédalo | |
Documento | |
Imagenes no disponibles
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